Services van
EM Watch Service
watch repair
Horlogemaker/ watch repair
Een horloge is vaak meer dan alleen een accessoire om de tijd op af te lezen: het kan een verhaal vertellen en/of waarde vertegenwoordigen op emotioneel, historisch of economisch vlak. Wat jouw reden ook is om er een te dragen, je kunt erop vertrouwen dat je horloge met passie en zorg wordt behandeld tijdens service of reparatie.
Hierbij kan je denken aan:
- glas wissel
- wijzers terug plaatsen
- indexen terug plaatsen
- uurwerk wissel
- nieuwe opwind/ wijzerverzet stift
- nieuwe kroon
- nieuwe band
Hierbij kan je denken aan:
- horloge schoonmaken (ultrasoon reinigen)
- kleuren van titanium
- waterdicht testen
- service van uurwerk
- nieuw uurwerk plaatsen
- batterij vervangen ( hier moet u uw horloge voor achterlaten)
- polijsten
Hierbij kan je denken aan:
- advies
- prijsopgave
- DHL EXPRESS ophaal en verzend service
- Mikropakket (alleen B2B en B2R)
🚫 Let op: Replica horloges worden niet aangenomen.
Ons Horloge Reparatieproces
Bij EM Watch Service beseffen we hoe waardevol jouw horloge voor je is. Daarom hanteren we een helder en gedetailleerd reparatieproces, zodat je exact weet wat je kunt verwachten.
Stap 1: Informatie ontvangen van jou en van jouwhorloge
Er zijn diverse manieren om contact op te nemen, EM Watch Service zal haar uiterste best doen om de benodigde informatie te verzamelen om advies te kunnen geven voor de volgende stap.
Stap 2: Het maken van een afspraak voor het afgeven van jouw horloge.
Het aannemen van jouw horloge kan uitsluitend op afspraak. Zodra de afspraak is bevestigd, ontvang je een link via e-mail of WhatsApp. Via deze link vul je enkele gegevens in die noodzakelijk zijn voor de registratie van het horloge, zonder deze gegevens kan het horloge niet worden aangenomen.
Na het invullen volgt een automatisch bericht met het adres waar het horloge kan worden afgegeven of naar kan worden verzonden.
Stap 3: Inspectie & prijsopgave
Wanneer het horloge is ontvangen, wordt er een inspectie uitgevoerd om de staat en eventuele problemen te beoordelen. Op basis hiervan wordt een prijsopgave opgesteld. De resultaten evt bijzonderheden/ aanvullende afspraken en de bijbehorende prijsopgave worden met jou gedeeld.
Voor de inspectie van een horloge hanteren we een vergoeding van 25 euro, welke vervalt bij afname van service of reparatie.
Na goedkeuring wordt het horloge ingepland voor reparatie. Indien er geen goedkeuring is, wordt een afspraak gemaakt om het horloge ongeprepareerd op te halen en worden de inspectiekosten in rekening gebracht.
Stap 4: Reparatie & Kwaliteitscontrole
Jouw horloge ondergaat een zorgvuldige reparatie en/of onderhoud, waarbij uitsluitend onderdelen van hoge kwaliteit worden gebruikt wanneer er onderdelen nodig zijn.
Na de afronding van de reparatie wordt jouw horloge getest om te verzekeren dat alles functioneert zoals het hoort, zodat je het weer met een gerust hart kunt dragen.
Stap 5: Jouw horloge retour
Zodra jouw horloge klaar is, ontvang je bericht en krijg je de factuur voor onze diensten in jouw mailbox.
Het ophalen van jouw horloge kan uitsluitend op afspraak
en de factuur dient te zijn betaald voordat het horloge wordt afgehaald of geretourneerd. Zonder betaling is retour niet mogelijk.
Stap 6: Nazorg
Na de reparatie krijg je advies over het onderhoud van jouw horloge, zodat je er nog jarenlang van kunt hebben. Jouw tevredenheid en prettige totaal ervaring is onze prioriteit.
Mochten er achteraf nog vragen zijn kunnen die altijd worden gesteld.
Hoe lang duurt het horloge reparatieproces?
De duur van het reparatieproces hangt af van wat er moet gebeuren en het type horloge. In de meeste gevallen kunnen eenvoudige reparaties, zoals het vervangen van een batterij of standaard glas, binnen een paar dagen worden uitgevoerd. Voor complexere reparaties kan het weken duren en soms maanden.
Wat kan ik verwachten tijdens het reparatieproces?
Wanneer je jouw horloge inlevert, voer ik eerst een grondige inspectie uit om de benodigde reparaties vast te stellen. Vervolgens ontvang je een gedetailleerde offerte. Na goedkeuring start ik pas met de reparatie.
Zijn er garanties op de reparaties?
Ja, bij EM Watch Service worden garanties op reparaties geboden. Afhankelijk van de uitgevoerde werkzaamheden, kun je rekenen op een garantie van 3 maanden tot 1 jaar. Echter zijn er ook uitzonderingen, deze worden altijd van te voren aan jou kenbaar gemaakt.
Klik
hier voor meer informatie
Kan ik mijn horloge ook opsturen voor reparatie?
Jazeker kan je jouw horloge ook op sturen voor reparatie. Zorg ervoor dat het horloge goed verpakt is en wij een afspraak hebben. Het horloge moet natuurlijk wel zijn aangemeld. Opsturen van jouw horloge is echter wel geheel voor eigen risico.
Retour sturen gebeurt zo veilig mogelijk en verzekerd, echter het risico hiervan is ook voor jouw als klant.
Afgeven en ophalen heeft de voorkeur.
Waarom worden replica horloges niet aangenomen?
Replica horloges vallen onder de categorie namaak- en piraterijproducten en vormen een inbreuk op het intellectuele eigendomsrecht. Het gaat hier om een imitatie of reproductie van kenmerken van een merk of product die zonder toestemming worden gebruik. Hier kunnen en willen wij niet aan meewerken om dit in stand te houden.
Waarom worden Smartwatches niet aangenomen?
Smartwatches worden vaak aangeduid als "horloge," maar de onderliggende technologie verschilt aanzienlijk van die van een quartz- of mechanisch horloge. De techniek in een smartwatch vertoont meer gelijkenis met die van een smartphone en ook de behuizing en het glas zijn vergelijkbaar. Hoewel je dit apparaat om je pols draagt, heeft het verder weinig gemeen met ons vakgebied.
Waarom worden mechanische klokken niet aangenomen?
In ons vakgebied kunnen we grofweg twee richtingen onderscheiden: klein en groot werk. EM Watch Service is gespecialiseerd in klein werk. Groot werk vereist een andere ervaring en werkplaats, deze heb ik niet en daarom nemen ik geen groot werk aan.
Alle diensten die u nodig hebt,
via één locatie.
Alles wat uw horloge nodig heeft bij EM Watch Service.
Uw kostbare horloge wordt met zorg behandeld, met behulp van professionele apparatuur en gereedschap. Door mijn expertise en samenwerking is er veel mogelijk.
Indien nodig verwijs ik soms door naar gespecialiseerde vakmensen, bijvoorbeeld voor het aanbrengen van een nieuw goudlaagje, reparaties aan de wijzerplaat, specifieke horlogemerken of uurwerken. Uiteraard gebeurt dit altijd in overleg met u.
Belangrijk om te weten is dat ik geen reparaties uitvoer aan mechanische klokken en Smartwatches.
Daarnaast kan het voorkomen dat ik horloges met onderdelen van lage kwaliteit afwijs voor reparatie, aangezien ik niet kan instaan voor de kwaliteit van mijn werk met dergelijke materialen. Deze horloges komen niet in aanmerking voor reparatie of onderhoud.
